Projekt: MŠ STONOŽKA 63 VARNSDORF
Harmonogram realizace projektu
Datum zahájení fyzické realizace projektu 01. 09. 2018
Datum ukončení fyzické realizace projektu 31. 08. 2020
Doba trvání projektu 24 měsíců
Projekt je zaměřen na využití personální podpory, projektové dny ve výuce
Aktivita: 2.I/1 Školní asistent – personální podpora MŠ
Personální aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem, resp. dětem, u kterých je předpoklad, že budou ohroženy školním neúspěchem po jejich nástupu do základní školy. Škola musí identifikovat alespoň tři děti ohrožené školním neúspěchem. Při identifikaci dětí ohrožených školním neúspěchem v mateřské škole je možné sledovat následující oblasti:
nedůsledné rodičovské vedení;
sociokulturně znevýhodněné prostředí.
Výběr dětí je zcela v kompetenci ředitele školy. Minimálně tři děti ohrožené školním neúspěchem musí být ve škole identifikovány po celou dobu realizace aktivity.
Aktivita: 2.I/12Projektový den ve škole
Cílem aktivity projektových dnů ve výuce je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí, podpoře individuálního přístupu k dětem a práci s heterogenní skupinou. Projektová výuka bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí dětí spadajících do jednoho z následujících tří témat: polytechnické vzdělávání a/nebo environmentální vzdělávání a/nebo podpora podnikavosti, kreativity a logického myšlení.
Projektovou výuku dále charakterizuje:
důraz na aktivizační metody;
zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;
rozvoj kritického myšlení, kreativních metod výuky;
důraz na praktickou využitelnost poznatků.
Financováno:
1) z Evropského sociálního fondu plus („ESF+“) - 85%
2) ze SR, tj. prostředky ze SR na část národního spolufinancování - 15%